Opulent adventure, unrestrained destruction, garish colors, exhilarating antics, toy store superheroes, and gigantic robots with phallic contraptions and huge nipples – quite simply, the ultimate family film from Japan. Takashi Miike has finally arrived at the Karlovy Vary film festival!
Opulent adventure, garish colors, exhilarating antics, and gigantic robots with phallic contraptions and huge nipples – quite simply, the ultimate family film from Japan. The comic book-styled narration takes place in a timeless space in which childhood meets adolescence, although the overarching principle remains open-minded exuberance. The movie sets in motion a naïvely joyful cycle of megalomaniacal construction and total destruction in which a three-member team of bungling bad guys do insane battle with a duo of fearless masked heroes created by a teenage designer of robotic toys and his girlfriend. Yatterman, a dramatization of the 1970s screwball anime series of the same name, provides a nonstop ride full of spontaneous attractions, wild exaggerations, and phantasmagoric sequences. The classic innocuous world of children’s film is permeated by lewd gags and subversive humor revealing the absurdity of generic clichés.