Little Eamon still loves sleeping in bed with his mother Grace, something his father, Grace’s boyfriend Daniel, doesn’t much appreciate. He just feels left out and frustrated by Grace’s lack of interest. When the family is forced to spend a week’s vacation at the beach, their problems increase. Unfolding at a gentle pace, this unostentatious film is a promising feature debut with an original outcome that makes it well worth viewing to the very end.
Little Eamon still loves sleeping in bed with his mother Grace, something his father, Grace’s boyfriend Daniel, doesn’t much appreciate. He just feels left out and frustrated by Grace’s lack of interest. Eamon basks in his mother’s favor, which abruptly ends when the family is forced, during Eamon’s school vacation, to spend a week at the rugged Irish coast. There, Grace spends whole days on the beach basking in the sun, ogling a tanned and muscular surfer, and feeling that her boys are just in the way. This story of three disparate characters unfolds at an unhurried tempo with minimal essential dialogue; everything important happens under the surface or inside the protagonists. The director leaves room for the viewer to ponder their motivations and the reasons why they are unsatisfied. She gradually and very gently shifts interest from Grace to Daniel and finally to young Eamon, whose unexpected gesture ends the film. Unostentatious and impressionistic, the movie’s original outcome makes it worth watching to the very end.