This bewitching feature documentary, charting the production of Australian pulp movies, includes the reminiscences of dozens of actors, directors, and producers. Their anecdotes and juicy clips from the films in question bring together a picture of a unique creative period which reveled in nudity, action, and horror.
The ratings system for movie admissions came to Australia in 1971. Thus began the wild and unbelievable history of B-movie genre production oriented towards adults. The following years saw the Australian film industry revitalized by not only the internationally acclaimed Mad Max series, but also by dozens of other action films, horror flicks, ribald comedies, improper burlesque features, and exploitation movies. Peeking behind the scenes, the feature documentary Not Quite Hollywood investigates the contemporary context of productions that were spurned by the critics and specialized literature alike. Thematic chapters provide ample space for clips of the films in question, as well as for the stories of numerous actors, directors, and producers. Their reminiscences bring to life a period full of maximum creative moxie, joyful provocation, and a willingness to risk money, reputation, and their very lives for a few spectacular shots.