14-year-old Samir spends the summer in the country with his older cousin Nachiket in a house full of relatives. While the latter are preparing for a wedding, the boys spend most of their time swimming and dreaming by an old well in the hills. Only here can they enjoy real freedom – far enough away from the grown-ups’ complex relationships, they are at leisure to focus their attention on "major” issues. In this partly autobiographical story the director betrays his essential joy in narration, visual sensibility and natural imagery.
Fourteen-year-old Samir sees his older cousin Nachiket as his example and closest friend, and spends the best summer of his life with him while staying with relations in the country. The house is preparing for a wedding, so the boys keep out of the way, mostly swimming and dreaming by an old well in the hills. Only here can they enjoy real freedom; with the stars and sunny skies above their heads, and far enough away from the grown-ups’ complex relationships, they are at leisure to focus their attention on "major” issues. After his cousin’s disappearance, Samir starts to see into Nachiket’s private world and – for the sake of his cousin and himself – tries to understand certain things. In this partly autobiographical story the director betrays his essential joy in narration, visual sensibility and natural imagery. The film was a hit at festivals in the Indian cities of Pune and Kerala, but also at the IFFs in Pusan, Rotterdam and Berlin.