One of his most personal films, Fuller financed this passionate tribute to American journalism out of his own pocket. With the help of an enthusiastic group of friends, hot-headed idealist Phineas Mitchell (Gene Evans) starts up his own daily in 1880s lower Manhattan and the competition reacts unscrupulously to its meteoric popularity.