Who doesn’t know St. Nicholas? The onetime bishop – precursor of Santa Claus – survives in European culture as a symbol of goodness. But only a handful of the initiated know about a secret closely guarded by church and government: St. Nicholas is, in fact, a heretic and mass murderer. Moreover, every December 5th when the moon is full an ancient curse causes him to rise from the grave with his infernal minions and wreak bloody havoc. This over-the-top action horror film, which became Holland’s greatest box office success, employs a teenage slasher aesthetic to turn the beloved pre-Christmas legend on its head. Pulp king Dick Maas’s fresh approach subverts the code of the slasher movie through a brazen disruption of its generic scheme – and then he lets the narration run wild. When the disfigured St. Nicholas’s demonic spree moves beyond a core group of teenagers to the city at large, the film becomes a more circumspect B-quality action adventure full of chases and shootouts.