Terence Davies’s melancholic melodrama betrays his admiration for the films of Max Ophüls, Douglas Sirk and David Lean. In a series of bewitching images, the British filmmaker portrays a crucial day in the life of 40-year-old Hester (Rachel Weisz), who succumbs to her passion for former RAF pilot Freddie and, in the convention-bound early 1950s, abandons a secure existence by her older husband’s side.