The first feature-length documentary about one of the most influential musicians and producers of modern pop – the inventor of ambient music, member of Roxy Music and producer of David Bowie’s Berlin Trilogy.
It comes as something of a surprise that only now are we being offered a feature-length documentary about one of the most influential musicians and producers of modern pop. The artist, whose full name is Brian Peter George St. John le Baptiste de la Salle Eno, is captured in this 2 1/2-hour chronicle during the Seventies, namely the era he "invented” ambient music, played with Roxy Music, was in contact with Nico and former members of The Velvet Underground, cultivated his androgynous image and produced David Bowie’s Berlin Trilogy. Thanks to archive footage and testimonies from a colourful array of people in the business, we’re not given the Eno legend, but instead a reconstruction of an electrifying era. Eno is fully active to this day, producing U2 and Coldplay among others, a part of his career not included in this film, however.