A 40-year-old man has a roof over his head, albeit the roof of a car he refuses to leave. He uses his vehicle to transport honey and to entertain guests. And that’s just the beginning! An entry in this year’s Sundance competition, the movie is part of the current wave of potent and twisted Greek allegories.
A 40-year-old man lives separated from his family, but he meets them in a wide variety of parking lots. That’s because this 40-year-old man lives in his car. It earns him a living as a honey deliveryman, one who is frequently delayed, which causes him nightmares similar to those brought on by the death of a friend who was shot while wearing a bear costume. Although precisely laid out, the movie deliberately leads the viewer into chaos. It doesn’t seek a clear decoding of metaphor, and it all seems like an error message hovering on a computer screen. You know that something’s wrong, it’s annoying, but what the hell is it? Similar to other current Greek film allegories, however, the absurd situations evoke an authentic tension, undisturbed even by the fact that some of the characters speak, under seemingly normal circumstances, as if they were reading an announcement over the radio. And similar to the films of Belgian movie punks Gustav Kervern and Benoît Delépine, the protagonists, who do bizarre things with their stony faces, also provoke a few raised eyebrows among the audience.