Local police officer Ciarán O’Shea doesn’t have a complicated job. Not much goes on in his small fishing village numbering but few inhabitants and one pub; at most someone sits behind the wheel with a drop too much alcohol in their blood. He too drinks in his free time, alone, but his tranquil life is soon interrupted by a new addition to the police force (the beautiful teetotaling Lisa) and by a series of strange accidents that begin to befall the local fishermen. Bloodthirsty sea monsters are behind the shenanigans, and Ciarán is going to have plenty to do to protect the entire town. This politically incorrect comedy, which took inspiration from classics of the genre such as Gremlins and Tremors, ushers in a novel mix of sci-fi, romance, and unexpected heroism while convincing even the staunchest abstinent that there’s no point in battling monsters sober.