Elisabeth is a woman devoted to her faith who works as a Catholic radio host. After she is devastated by family tragedy, she finds the strength within herself to face the situation in a way she never imagined. Using absurdity and black humor critical of the hypocrisy of the Catholic Church, the movie refuses to let viewers sit back quietly in their comfortable theater seats.
Elisabeth is completely devoted to her faith, her two sons, and her work as a Catholic radio host where she evinces profound empathy for the sufferings of people around the world. After an unexpected family tragedy, Elisabeth summons an inveterate and unexpected strength that enables her to face her new situation in a way she never imagined. With intransigent determination she stands up against the hypocrisy of the Catholic Church whose obdurate silence introduces chaos into its flock. This new film from an original Belgian director, who seems to enjoy rousting viewers out of their comfortable cinema seats, is an absurd, genre-mixing thriller spiced with the blackest of humor. In its use of sarcasm and political incorrectness it is reminiscent of another Belgian offering, the cult film Aaltra (KVIFF 2004). Director Vincent Lannoo enlisted help on the script of his uncompromising movie from longtime friend and gifted Québécois director Philippe Falardeau.