Bridget Jones is a slightly rounder thirty-rear-old who has two seemingly simple and attainable dreams: she wants to drop a few pounds and find a real relationship. She starts keeping a diary, it’s pages swarm with calamities. She falls in love with her good-looking boss only to soon find out that she’s just something on the side: his steady gal is both thin and rich. In her disappointment she gives notice at the publishing house where she’s been quite happy, and plunges headlong into a career as a television reporter – a profession, she finds out, which involves far more than merely smiles and success. Out of the blue her mother, who was always willing to do anything for her daughter’s happiness (read ‘to help her get married’), begins promoting a certain old suitor, while her father looks on silently with a tragic expression on his face. But Bridget doesn’t need even well-meant advice since she’s feeling like a regular ball of fire. At least she’s got a bottle of her favourite Chardonnay close at hand and a pack of cigarettes.