Border Radio, Allison Anders’s no-budget debut feature, is a first-hand look at LA’s punk scene, directed together with two film school friends, Kurt Voss and Dean Lent, while – as Anders recalls – she "partied and smoked and listened to Fairport Convention with a bunch of guys". In this black-and-white movie, a punk rock musician runs away to Mexico after stealing money from a sleazy club owner who failed to pay him, leaving behind a wife with a child and a best friend – who desperately tries to find him. Border Radio, featuring real musicians John Doe (X), Chris D. (Divine Horsemen) and Dave Alvin (Blasters), has been hailed as one of the best movies ever made about rock and roll.