A loose treatment of the tale by Jan Weiss. A solitary man experiences his secret dream which takes him back to his painful past. This moment, the loss of his dear, beloved wife, and his self-accusation, persecutes him every day. The man, whose story unfolds on three time planes, shuts out the world around him and lives his dream.