The story of a 14-year old Kaim, an illegal Afghan refugee in Iran, who finds shelter at a truckstop tavern in a remote village named Delbaran, just a few miles across the border.
Delbaran is a remote Iranian village close to the border with Afghanistan, lost in the midst of a desert. Kaim, an Afghan boy of 14, succeeds in crossing illegally the border into Iran. Several miles in, he finds shelter in Delbaran, in a truckstop tavern run by an elderly couple: Khan and Khale. Kaim helps them with the errands, in the kitchen, makes tea for the drivers, helps to repair the broke down cars, and the couple treats him like a son. But one day a police officer, who is in charge of tracking down the illegal Afghan labourers, discovers Kaim´s true identity and arrests him. The old woman, Khale, succeeds in obtaining his release. But soon a new road, built mostly by illegal Afghani workers, is open – and it misses Delbaran. The trucks no longer make a stopover at the tavern, now hopelessly empty… Delbaran received a Special Jury Prize at the Locarno film festival.