Bread and Milk is a story about ordinary people. The father can’t hold his drink and finds himself in a drying-out clinic. The adolescent son tries drugs and becomes an addict. The desperate mother, with nothing but worries on her mind, hopes that her old man will come back, and everything will be fine once more. But real life is generally quite a different story... Lion of the Feature Award for Best First Film at the Venice IFF 2001.