Hanzel Harana is a Philipino who is part of the expanding immigrant community in New Jersey. When he is found dead, the case is taken up by Juan Mijarez, himself a Philipino, who tries to find out what really happened. He has several suspects, involved in drugs, gang warfare and serious family disputes.