Yasmine is engaged to Rachid and their bond is strong and stable. Yasmine and Rachid are both the children of Algerian immigrants living in Paris. Unexpectedly and without the least explanation Rachid takes off for Algeria. Yasmine, who since then hasn’t received any word from or about Rachid, decides to head for Algeria to find out what’s happened.
Yasmine is engaged to Rachid and their bond is strong and stable. Yasmine and Rachid are both the children of Algerian immigrants living in Paris. Unexpectedly and without the least explanation Rachid takes off for Algeria. Yasmine, who since then hasn’t received any word from or about Rachid, decides to find out what’s happened. She is determined to discover the truth. She thus sets out for the land of her parents and ancestors, a land about which she knows nothing. She is soon surrounded by the pervasive violence that troubles the entire country.