This controversial film by Glauber Rocha records the funeral of Brazilian painter Emiliano Di Cavalcanti. Shots of Di Cavalcanti’s last goodbyes intermingle with paintings and thus create an original collage with his elements of the baroque.
This controversial film from director Glauber Rocha records the funeral of his friend, major Brazilian painter Emiliano Di Cavalcanti. Shots of Di Cavalcanti’s last goodbyes intermingle with paintings, thus creating an original collage with elements of the baroque and a top-notch soundtrack. In spite of receiving an award at Cannes in 1977, the film was not screened in Brazil at the request of the painter’s family. It has long been considered one of Rocha’s best films.