Terrorist attacks are on the rise in Istanbul and the local authorities decide to create an underground network of informers. Already 20 years in prison, the remainder of Kadir’s sentence is commuted in exchange for work as a garbage collector who, in reality, searches for traces of bomb-making. He and his brother, who has been given a job by the city to shoot stray dogs, become involved in a state sanctioned system of violence whose pressure tactics on the two men lead to bouts of feverish paranoia. The breakdown in their relationship and the loss of trust have destructive consequences. The explosive mix of psychological thriller and metaphoric social fresco intensifies the stifling atmosphere of political chaos that nears apocalyptic dimensions, yet it also heightens the emotional vulnerability of the characters, who paradoxically become the catalysts of tragedy. Under the escalating sensory barrage of sound and image, the city becomes a spectral, claustrophobic space that promotes individual aggression through its defences, offering no escape for either the characters or the viewer.