The film is a study of mail delivery and receipt: a letter carrier goes about her regular mail delivery route early in the morning. We observe various locations and people, and witness different peculiarities. The camera is often motionless, allowing the action to unfold within a static frame.
Shot in black and white by cinematographer Gints Bērziņš, The Mail is the third part of a trilogy covering everyday routines in urban and rural life. The film is a study of mail delivery and receipt: a letter carrier goes out on her regular delivery route early in the morning. We observe various locations and people, and witness different peculiarities. The camera is often motionless, allowing the action to unfold within a static frame – an approach elaborated in Pakalniņa’s subsequent films.