Markétka is happy when she can talk, paint, or ride the bus. The 16-year-old girl suffers from Rett syndrome, and thus her mental capacity is that of a two-year-old. Documentarist Miroslav Janek looks once again with empathy at the world of people who are “other” and at those closest to them who are tasked with contemplating their future.
Sixteen-year-old Markétka loves candy and bubble stuff, which she carries in her little bag. She likes riding around Prague because she thinks buses and trams are fun. And she paints. The girl suffers from Rett syndrome, and thus her mental capacity is that of a two-year-old. Markétka was originally to have been cast in Normal Autistic Film (2016), but documentarist Miroslav Janek decided to devote a short film exclusively to her; his everyday observations reveal a life with a very difficult intellectual disability. Markétka’s family battles their formidable fate with admirable finesse and humor. At the same time, however, they reflect on how the girl’s future will affect those closest to her, including her little sister.