Teenagers Boris and Hugo have informed the internet that they’ll be committing suicide in one hour. Sixty minutes of wondering whether it’s a joke, provocation, or reality. The clock is ticking, the online voyeurs are growing restless, and Hugo, unlike Boris, is beginning to have doubts. A carefully constructed film about a decision that can’t be changed. Or can it?
In one hour two boys will commit suicide. One hour that they share with the internet. Sixty minutes of wondering whether the whole thing is a provocation, a bad joke, or a seriously intended act. But it is not just the online voyeurs who have their doubts. So does one of the teenagers, Hugo, although his friend Boris is determined to do as he promised. During this short period of time, the relationship between the two undergoes several transformations, but the clock ticks on mercilessly… A carefully constructed and formally sophisticated film with a surprisingly strong emotional punch – all this is Lun Sevnik’s Playing.