John is never one to turn down a party invitation. After a particularly successful bash, however, he wakes up in hospital with paralysis in his arms and legs. All he can do now is gather together every vestige of humour he has inside him, even the blackest kind, in order to come to terms with his new life in a wheelchair. The life story of caricaturist John Callahan, masterfully directed by Gus Van Sant.
John has a blacker than black sense of humour and he also likes his drink. But one particularly wild bender changes everything. He wakes up after a night of partying with more than a hangover: his arms and legs are paralyzed, and no-one can tell him if he’ll ever leave his hospital bed. The life story of caricaturist John Callahan, masterfully directed by Gus Van Sant, captures the period from Callahan’s terrible car accident to the moment he finally comes to terms with his permanent physical disability; he also realises that - despite now being teetotal - he will always be an alcoholic. Excelling in the lead roles of this inventively narrated drama are Joaquin Phoenix and Jonah Hill.