Pobřeží je první film, na němž režisér Aivars Freimanis spolupracoval s kameramanem Ivarsem Seleckisem. Ti dva se stali významným tandemem poetického dokumentárního filmu 60. let 20. století. Snímek se natáčel v rybářské vesnici na lotyšském západním pobřeží, což byla tehdy západní hranice Sovětského svazu. Dokument vznikal novým způsobem – filmaři strávili ve vesnici celé léto, bydleli tam a pracovali a výsledkem se stal film, který má ke svým protagonistům osobní vztah a je důkazem skutečného zájmu o jednotlivce v jeho přirozeném prostředí.