Historian Robert Fischer’s documentary captures the re-acquaintance after 40 years of the two protagonists from Deep End, Jerzy Skolimowski’s 1970s film. Their reminiscences and many others gradually bring together a detailed portrait of the shooting, offering viewers an opportunity to understand how films like this came into being.
Deep End was only Jerzy Skolimowski’s second British film but he nevertheless captured the atmosphere of "swinging London” like few other filmmakers. A Polish immigrant primarily known at the time as the coauthor of Polanski’s Knife in the Water, he put together a group of young actors and experienced artists, and together they created a fascinating portrait of a tragic young romance which even years later comes across as unbelievably fresh and authentic. Robert Fischer’s documentary includes many of those involved in making the movie, and their recounting of events serves to lay bare the creative process. Here Skolimowski happily combined young talent with famous stars, allowed space for improvisation, and at the same time focused attention on the smallest details, thus gradually putting together the story’s symbolic plane. The director himself appears as well, and recalls problems with censorship and the festival circuit. The production designer and cinematographer accompany us to Munich locations, and after 40 years the lead actress and actor return to their favorite scenes.