Dramatický příběh z litevského pobřeží, odkud se na sklonku války emigrovalo za moře. Andriusova žena Egne si chce získat zpět lásku jeho ovdovělého bratra Kasparase a přemlouvá manžela ke společnému útěku. Andriuse však zadrží pohraničníci a s Kasparasem, který útěk vzdal, se shledá až po devíti letech.
Končí druhá světová válka. Ovdovělý Kasparas se přistěhuje k bratrovi Andriusovi, který žije na opačném břehu zálivu, již osvobozeném od německých okupantů. Andriusova žena Egne dodnes miluje Kasparase. Její příbuzný organizuje se skupinou litevských nacionalistů útěk do Švédska. Egne přemlouvá manžela, aby se přes moře vydali i oni, doufá, že si tam opět získá Kasparasovu náklonnost. Ten se však vrací domů a Andriuse zadrží pohraničníci. Uplyne devět let, než se bratři opět setkají...