Hlavním hrdinou filmu, který byl natočen podle novely belgického spisovatele Eduarda Cinze Poznámky Maurice Breda, je Marius, muž bez minulosti. Před čtyřmi lety ztratil při autohavárii paměť a nyní žije v sanatoriu, izolovaném od okolního světa, odkud se snaží uniknout. Návrat do reality je však pro Maria příliš bolestný.
V růžovém oparu svítání leží na písku nedaleko břehu muž, tentýž muž, který se pak v posteli budí z noční můry s výkřikem: „Ne, nejdu!“ Je to Marius, který před čtyřmi lety ztratil při autonehodě paměť. Žije v sanatoriu, zcela izolovaném od okolního světa, kam lékař dojíždí z pevniny lodí a odkud se nedá nijak uniknout. Letmé útržky z předešlého života, matná vzpomínka na milovanou ženu jménem Kristýna, to je vše, co se mu čas od času vynoří z temnoty zapomnění. Ostatní pacienti mají svá vlastní traumata. Patří k nim i Marija, která hledá u osamělého muže alespoň náznak citu, i když mu nerozumí. Doktor Gaule zjišťuje, že stav pacienta se zlepšil a že se mu paměť postupně vrací. Jenže střet s realitou je pro Mariusse příliš bolestný – nedokáže unést tíhu změn v životě svých nejbližších a raději se vrací tam, odkud chtěl celou dobu uniknout. Film byl natočen podle novely belgického spisovatele Eduardase Cinze Poznámky Maurice Breda.