<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Kazašská osada počátkem 90. let. Asi patnáctiletý kluk, jemuž všichni říkají Šíza (podle ruské výslovnosti výrazu schizofrenie), žije u matky a celkem dobře se snáší s jejím současným partnerem. Ten pracuje pro partu, která organizuje zápasy ve volném stylu a vydělává na sázkách. Cenou pro vítěze má být otřískaný mercedes. Šíza se jednoho dne osamostatní a přivede na zápasiště svého příbuzného, který propadl alkoholu. Ten k překvapení všech zvítězí, odveze si mercedes a vzápětí ho prodá. Kolem Šízy se rozpoutá pravé peklo: mafiáni chtějí auto nebo peníze zpátky a jdou po krku Šízovu pěstounovi. Na scénáři a dialozích prvního celovečerního filmu Guky Omarovové se podílel její zkušenější kolega Sergej Bodrov, jehož Kavkazský zajatec získal v roce 1996 v Karlových Varech Křišt’álový glóbus a obletěl doslova celý svět. Režisérka se soustředí na portrét chlapce, jehož originalita budí v jeho okolí pohrdlivý úsměšek, ale který ve skutečnosti znamenitě zvládá přechod od jinošské lehkomyslnosti k mužné odpovědnosti.