Jean-Benoît je sedmnáctiletý mladík žijící s matkou na předměstí Rouenu. Když mu bylo dvanáct, jeho otec spáchal sebevraždu. Snímek představuje tři roky jeho komplikovaného dospívání prostřednictvím všudypřítomné filmové kamery.
Režisér Didier Nion nás na devadesát minut zve do společnosti sedmnáctiletého Jeana-Benoîta, pozoruhodného mladíka z předměstí Rouenu, který byl právě přijat jako učeň k automechanikům. Hrdina dokumentu má dva roky na to, aby se úspěšně vyučil a dosáhl tak splnění nejen své touhy, ale i slibu daného před lety otci. Zároveň potkává dívku svých snů Helenu, která ho doprovází v nesnadném prodírání se komplikacemi dospívání. Absence otce, obtížné soužití s matkou, občasné erupce agresivity – to je jen několik z řady překážek, které chlapci rozhodně neusnadňují přechod do světa dospělých. Nion konfrontuje mladého rebela s jeho vlastním obrazem a nutí jej komunikovat, obhajovat své názory a nemluvit jen tak do větru. Dokument je tak společným dílem režiséra a protagonisty jeho filmu, přičemž prostředníkem a svědkem jejich komplikovaného vztahu, měnícího se v přátelství, byla po několik let filmová kamera.