Tato elegantní parodie korporační etiky ukazuje bezohledné praktiky v jedné italské pobočce velké nadnárodní firmy, jejíž bezelstně cynické motto zní: „Každý je důležitý a nikdo není nenahraditelný.“ Marco Pressi, manažer lidských zdrojů, je pověřen obtížným úkolem - propustit jednu třetinu zaměstnanců podniku...
Elegantní parodie korporátní etiky ukazuje bezohledné praktiky jedné italské pobočce velké nadnárodní firmy, jejíž bezelstně cynické motto zní: „Každý je důležitý a nikdo není nenahraditelný.“ Marco Pressi je uhlazený tréninkový specialista a manažer lidských zdrojů. Nadšeně přejímá podnikovou rétoriku, aniž by si ovšem uvědomil, že se vztahuje také na něj. Brzy dostane úkol, se kterým se není tak lehké vyrovnat - musí se zbavit třetiny zaměstnanců, aby společnost ke konci roku trochu „zeštíhlela.“ Vybaven osvědčenou metodou cukru a biče, kombinací ekonomických pobídek a psychického nátlaku, začíná se Marco zbavovat „lidského přebytku.“ Výzva se pro něj stává skutečnou obsesí, tím větší, čím déle tráví svoji pracovní dobu ve své supermoderní kanceláři, připojen ke svým elektronickým komunikačním přístrojům. Mezitím ale utrpí jeho pověst a také osobní život... Snímek byl vyhlášen Federací italských filmových klubů nejlepším filmem.