Chile roku 1973. Dvě děti ve věku jedenáct let: Gonzalo Infante z bohaté rodiny a Pedro Machuca, syn rolníka, se potkají v drahé soukromé katolické škole, vedené idealistickým knězem, otcem MacEnroem, který je chce učit vzájemnému respektu a toleranci v době, kdy se politické a společenské klima v zemi prudce zhoršuje.