Demytizující pohled na Chruščovovu epochu vychází z příběhu šoféra Viktora, který se pod tlakem okolností přiženil do rodiny generála a poté se stal bezděčným svědkem její kruté likvidace. Pokrytecká realita režimu tu prolíná i vrstvou ryze intimních prožitků hrdinů.
1962. Generál Serov si z Moskvy odváží varování a nového šoféra, pohledného Viktora. Ve vile nedaleko sevastopolské námořní základny pak Viktor bezděčně sleduje marné snahy kulhavé generálovy dcery o potrat. Generál tuší, že KGB ho chce obvinit z nezaviněné havárie, a činí protiopatření. Cítí, že ve Viktorovi má oddaného ochránce, a za příslib kariéry ho požádá, aby se s Věrou oženil. Ta se nejprve zpěčuje, ale nakonec svolí. Když generála začne pronásledovat KGB, Viktor projeví mimořádnou odvahu... Antisovětský patos filmu vyvěrá i z důsledné aplikace filmového stylu Chruščovovy epochy a z rafinovaného prolnutí její politické reality s melodramaticky pojednanou vrstvou intimní. Konfrontace způsobu existence tehdejší elity a obyčejných lidí nabídla hercům skvělou příležitost k vyjádření příznačné mentality a charakterů hrdinů.