Němý film G. Schnéevoigta, dlouholetého spolupracovníka a kameramana Carla Theodora Dreyera, je příběhem zakázané lásky, zasazeným do prostředí dramatické přírody laponského severu.
Film byl natočen podle prózy J. A. Friise, norského spisovatele a universitního profesora laponštiny. Vypráví příběh Laily, jíž se po smrti norských rodičů ujme zámožný laponský (sámský) pastevec a majitel obrovských stád sobů Aslag Laagje. Lajla je vychovávána spolu s dalším Aslagovým chráněncem Melletem, který se do Laily zamiluje. Aslag chystá jejich svatbu, Laila se však setká s Andersem Lindem, ve skutečnosti svým bratrancem, a vzplane mezi nimi osudová láska. Smluví si tajnou schůzku, Anders však nepřijde, neboť onu noc bdí u smrtelného lože svého otce. Laila se cítí zrazena a souhlasí se svatbou s Melletem. V posledním okamžiku přeruší obřad Andersův příchod, pravda o Lailině původu vychází najevo a milenci konečně spočinou ve vytouženém objetí. Diváka zaujmou filmové reálie, divokost severské přírody, sámské kroje, zvyky i hudba, jež v kombinaci s tradičním klavírním doprovodem němých filmů umocňuje atmosféru tohoto melodramatu.