V roce 1952 se dva kamarádi na starém motocyklu vydávají z Argentiny do Venezuely na výlet dlouhý 8000 kilometrů. Mladší z nich je příští kubánský revolucionář Ernesto Che Guevara.
Je mu třiadvacet, studuje medicínu — a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto „Che“ Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice — bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004.