Po čtyřiceti letech strávených v kazašské vesničce Balgarka se rodina Krnáčových rozhodne vrátit zpět na rodné Slovensko. Dokument Jara Vojtka popisuje více než tříleté strastiplné putování čtyřicetiletého Dimitrije a jeho nejbližších nepříliš růžovou ekonomickou realitou země pod Tatrami.