Fragmenty z Iráku osvětlují ve třech částech situaci v poválečném Iráku, v zemi rozpolcené náboženskými a etnickými odlišnostmi. Film natočený ve stylu cinéma vérité zblízka zkoumá životy tří obyčejných Iráčanů – jedenáctiletého chlapce, mladého šíitského vůdce a kurdského farmáře. Z jejich myšlenek, nadějí i obav vyvstává živá mozaika dnešního Iráku.
Někdy hluboce osobní a meditativní, jindy rychlý a šokující, tento vizuálně strhující film rozdělený na tři části rozjímá nad budoucností válkou poničeného Iráku. V Bagdádu čelí malý chlapec ze sunnitské komunity nejistým vyhlídkám života v rušných ulicích města. Na jihu se stále radikálnější šíitští muslimové shromažďují a provádějí předchozím režimem zakázané rituály, při kterých se vybičovávají do agresivní náboženské mánie. A na rozlehlých pláních severu přemítají kurdští pastevci a výrobci cihel nad svou budoucností v znesvářené zemi.