Opravdu zlo plodí zase jen další zlo? Zoufalého muže žene touha pomstít svou čtrnáctiletou dceru. O tom, kdo je viník, má jasno. Najde v sobě dostatek síly, aby pomstu vykonal? A může v jádru dobrý člověk dojít klidu, když si zneuctí vlastní svědomí? Jakou má ještě naději? Snímek, který proti hlavnímu hrdinovi záhy postaví silného protivníka s jeho tíživými traumaty, si pohrává s otázkami spravedlnosti a viny, není ale psychologickým dramatem. Namísto toho rozehrává žánrové rošády v přísně vymezeném čase a prostoru, jehož syrovost působivě zachycuje kamera Martina Štrby. Atmosféře pomáhá též sugestivní zvuková stopa, doplňující prázdnotu míst, ve kterých obětem jen sotva přijde někdo na pomoc. Ale kdo je tady vlastně oběť? Vendeta usiluje o nastolení morálních dilemat, ale i o vtažení diváka do jedinečné situace. Té přidává na zajímavosti i obsazení Ondřeje Vetchého, jenž obyčejně hrává postavy až bezvýhradně kladné.