Úspěšná spisovatelka Magda si do svého elegantního domu najme jako hospodyni postarší sousedku Emerenc Sherdásovou. Díky starosvětsky dokonalému servisu je ochotná přehlížet podivínské chování staré ženy. Co Emerenc skrývá ve své minulosti, do které odmítá potevřít dveře i ženě, která je jí nejblíž – své zaměstnavatelce, jejíž spisovatelskou fantazii stále více provokuje? Ve virtuozně inscenovaném psychologickém dramatu, odehrávajícím se v 60. letech, nabídl István Szabó pozoruhodnou hereckou příležitost britské herečce Helen Mirrenové.
Úspěšná spisovatelka Magda si do svého elegantního domu najme jako hospodyni postarší sousedku Emerenc Sherdásovou. Na rozdíl od svého manžela je ochotná přehlížet ženino podivínské chování: límečky bez poskvrnky a úbělové ubrusy jí dovolují ignorovat otázky, které Emerenc vyvolává svou tajnůstkářskou existencí. Proč se bojí bouřky a tak úzkostlivě dbá o pořádek? Proč žije tak osamělým životem? A co vlastně skrývá ve své minulosti, do níž odmítá pootevřít dveře i ženě, která je jí nejblíž – své zaměstnavatelce, jejíž spisovatelskou fantazii stále víc provokuje? István Szabó natočil virtuózně inscenované psychologické drama podle románu své krajanky Magdy Szabóové (s níž ho neváže příbuzenský svazek). Výjimečnou hereckou příležitost ve stylovém snímku, který se odehrává v 60. letech, dostaly britská herečka Helen Mirrenová a její německá kolegyně Martina Gedecková.