Slavný dramatik dá před svou smrtí povolat na své sídlo přátele, kteří někdy hráli v jeho hře Eurydika, s přáním, aby se zúčastnili jeho pohřbu, ale také představení oné hry v pojetí avantgardního souboru. Účastníky čeká nejedno překvapení, jehož součástí se mimoděk stávají i oni sami.
Slavný dramatik Antoine d’Anthac dává svolat všechny přátele, kteří někdy hráli v jeho hře Eurydika, aby po jeho smrti přijeli nejen na jeho pohřeb, ale také na představení této hry v pojetí avantgardního divadelního souboru. Mají život a smrt, ale také láska až za hrob ještě dnes na jevišti místo? Rozhodnout mají ti, kdo přijeli splnit poslední přání zesnulého přítele. Alain Resnais natočil ve svých téměř devadesáti letech další z překvapivých filmů. Výchozím bodem jsou mu dvě hry Jeana Anouilhe, ale tvůrci nejde jen o dialog mezi divadlem a filmem: inscenace se pro něj stává příležitostí k sebereflexi, ke hře mezi životem a scénou, mezi modernou a klasikou. A také k odkazům na jeho starší díla, na otázky, jež zůstaly nezodpovězeny. Jako by velký francouzský umělec chtěl tímto snímkem uzavřít svou víc než půl století dlouhou dráhu, obklopen herci, které má rád.