Mladý kněz, přidělený do malé obce na malebném dalmatském ostrůvku, zděšeně zjišťuje, jak málo se tu rodí dětí. Když mu zpověď místního trafikanta odhalí příčinu, rozhodne se zjednat poněkud nestandardním způsobem nápravu. Výsledkem je stoupající počet neplánovaných těhotenství a demografický přírůstek. Jenomže ne všechno se vyvíjí tak, jak si idealistický páter vysnil.
Když mladý katolický kněz Fabian nastoupí po oblíbeném faráři v obci na malebném dalmatském ostrůvku, zjišťuje zděšeně, že se tu konají často pohřby a nerodí se skoro žádné děti. Zpověď místního občana odhalí příčinu a Fabian se rozhodne pomoci zvýšení porodnosti poněkud neobvyklým způsobem. Skutečně se mu to podaří, po čase však knězův sen začne dostávat trhliny a jeho úsilí postupně troskotá. Podkladem k filmu byla komedie Mate Matišiće, která na konci minulého století vyvolala na jevišti chorvatských divadel velký ohlas i pobouření. Vinko Brešan nalezl pro její filmové ztvárnění osobité scénografické a obrazové řešení, jemuž je podřízena i stylizace jednotlivých situací a pojetí postav. Ironie pohledu na naivního mladého kněze, který se s nejčistšími úmysly stane strůjcem neštěstí některých spoluobčanů, umožnila oběma autorům, aby z pozice ateistů podrobili kritice katolickou církev, ale i omezenost předsudků panujících v lidových vrstvách.