Nebezpečná rychlost v klavírním podání" – takovou přezdívku na festivalech spontánně dostal třetí snímek španělského režiséra Eugenia Miry, který si potrpí na žánrové filmy. V případě tohoto přitažlivě absurdního thrilleru má své plné opodstatnění – fenomenální klavírista (Elijah Wood) zde doslova hraje o svůj život, jelikož neviditelný zabiják vyhrožuje, že zmáčkne spoušť, jakmile se ozve jediná špatně zahraná nota.
Nebezpečná rychlost v klavírním podání" – takovou přezdívku na festivalech spontánně dostal třetí snímek španělského režiséra Eugenia Miry, který si potrpí na žánrové filmy. V případě tohoto přitažlivě absurdního thrilleru má své plné opodstatnění – fenomenální klavírista (Elijah Wood) zde doslova hraje o svůj život, jelikož tajemný zabiják (John Cusack) vyhrožuje, že zmáčkne spoušť, jakmile se ozve jediná špatně zahraná nota. Není to tak docela horor: vše je inscenováno tak, aby divákovi příběh spíše zabrnkal na nervy, než aby ho skutečně vyděsil. Autor scénáře Damien Chazelle, jehož Whiplash získal na letošním festivalu Sundance nejvyšší ocenění, se osvěžujícím způsobem vyhýbá krvavým scénám. Místo toho se zde rozvíjí mysteriózní zápletka, jelikož klavír, na nějž hrdina hraje, patřil jeho zemřelému a vyšinutému učiteli. To on zkomponoval ďábelsky náročnou skladbu, na níž nebohý virtuos před lety fatálně ztroskotal.