Berlínská zimní noc, ve které se poprvé setkává David s Marií. Jsou na dlažbě – ona, protože je prostitutkou, a on, protože ho vyhodili z práce kvůli zlomené ruce. David skončí s Marií v jejím ušmudlaném a malém bytě. Ráno ji požádá, aby s ním zůstala a utekla pryč z města. Marie Davida nejprve vyhodí, pak si to ale rozmyslí a rozhodne se s ním odjet. David, Marie a její pes Kurt se vydávají na cestu lemovanou levnými hotýlky, Davidovou snahou nalézt práci a Mariinými občasnými zákazníky. Mrazivost a chlad zimy kontrastují s jejich úsilím vytvořit si alespoň trochu štěstí a zázemí podle svých představ. Okolní svět je však proti nim...