Iles flottantes neboli „plovoucí ostrovy“, tak se jmenuje známý francouzský dezert – sněhové pusinky zalité žlutým vanilkovým krémem. Symbolicky se tento název filmu vztahuje i na tři kamarádky Kaat, Sašu a Isu, které se nechávají volně unášet proudem života. Prozatím si vždycky vystačily s pobaveným ironickým nadhledem, ale teď se přiblížila třicítka a spolu s ní poznání, že zdaleka ne všechno v životě je pouhý žert. Kaat, která přerušila studia a bydlí už několik let s přítelem Maxem, se od něho nečekaně odstěhuje. Nikdo neví proč a ona nechce nikomu vysvětlovat, že ho podvedla a je zřejmě těhotná s jiným. Saša, jež pracuje pro ruskou exportní společnost v Rotterdamu, má také problémy s partnerem. Peer je bývalý narkoman, žárlivec a násilník, který se nechce smířit s tím, že Saša o něho už nestojí. Isa bydlí ve stejné ulici, je talentovaná, leč neznámá výtvarnice a její přítel Christophe ji nebere příliš vážně. Rozhodně mu nedělá potíže vyspat se s její kamarádkou Kaat a posléze Isu opustit, protože se s ní nudí. Milostné komplikace staví všechny tři mladé ženy před důležité životní rozhodnutí. To, co bývalo sladké, zhořklo a ve třiceti už nelze žít pořád jen nanečisto.