Píše se rok 1953. Krásná a tajemná Freya se po letech vrací na rodný Island. Její příjezd obrátí poklidnou rybářskou vesničku vzhůru nohama a jedenáctiletá Agga, která je jí stále v patách, se snaží rozluštit záhady, které Freyu obestírají. Kdo je Freya? Hrdinka vikingských balad? Pohádková královna? Vražedkyně, nebo bohyně lásky?
Na počátku padesátých let se mladá Islanďanka Freya vrací domů ze Spojených států, kam se před časem provdala. Nyní ovdověla a chce se usadit u příbuzných v malé vesničce poblíž Reykjavíku. Freyin příjezd obrátí poklidnou rybářskou usedlost vzhůru nohama. Záhadná a velice atraktivní Freya se netají tím, že si je vědoma svých očividných ženských předností a že je rozhodnuta jich využít v maximální míře, aby se vymanila z nuzných poměrů, v nichž její rodina žije. Freyiny půvaby okouzlí nejen mladého policistu, ale i většinu mužské populace vesnice, jenže Freya míří výš – Björn Theodor patří k místní honoraci a má se brzy oženit se starostovou dcerou. Zasnoubení však pro Freyu není žádnou překážkou. Je ochotna udělat vše pro to, aby se novou paní jednoho z nejvýstavnějších domů v okolí stala právě ona. Freyino počínání sledujeme očima jedenáctileté Aggy, která svou starší příbuznou obdivuje a zároveň ji podezírá ze spáchání zločinu. Kdo je Freya? Hrdinka vikingských balad? Pohádková královna? Vražedkyně? Bohyně lásky? Odpovědi na všechny tyto otázky by Agga velmi ráda znala...