Charismatický mnich Roberto Salus (jedinečný Toni Servillo) je hostem zasedání ministrů financí zemí G8 v luxusním hotelu na baltském pobřeží. Kdo však pozval mlčenlivého řeholníka ve sněhobílé kutně? A kdo zabil jednoho z finančníků, kteří chystali radikální změny světového ekonomického uspořádání? Stylově vybroušená filozofická detektivka od režiséra hitu Ať žije svoboda (MFF KV 2013).
„Jsou bohatí, vypasení a uhlazení. Nejsou schopni rozlišit dobro od zla. Nepečují o sirotky, nebrání práva těch nejchudších.“ Takto popisuje finančníky a bankéře, klíčové hybatele globálního dění, kartuziánský mnich Roberto Salus, který se na pozvání šéfa MMF Daniela Rochého účastní zasedání ministrů financí zemí G8. Nacházíme se na baltském pobřeží v majestátně vyhlížejícím luxusním hotelu, kde se státní pokladníci chystají uvést do praxe radikální ekonomickou reformu, která bude mít nezvratně ničivé důsledky na méně rozvinuté země. Sebejistá arogance ekonomických lídrů však vezme za své v okamžiku, kdy je jeden z nich nalezen mrtev ve svém hotelovém pokoji. Salus se okamžitě stává hlavním podezřelým. Roberto Andò i ve svém novém filmu, který je svého druhu filozofickou detektivkou, dokazuje, že vybraná elegance stylu a myšlenková hloubka se nemusí vylučovat. Prostřednictvím svého hrdiny, ztělesněného nenapodobitelným Tonim Servillem (Velká nádhera), s kultivovanou grácií a jemnou ironií mimo jiné připomíná, že plýtvání časem dosud nikoho nezabilo.