Komedie s oživlými superhrdiny z kresleného komiksu Káji Saudka zaujme i půlstoletí od svého vzniku nejen bizarním námětem, ale i překvapivými režijními nápady. Vtipy na účet státní byrokracie a tupých policistů nikdy zcela neztrácejí na aktuálnosti, navíc lze film také číst jako originální kritiku mířící na domýšlivost vědy.
Václav Vorlíček s Milošem Macourkem tvořili po dlouhá a plodná léta ideální dvojici, režisér uměl vždy invenčně nalézt vizuální ekvivalenty scenáristova hravého humoru založeného na slovních asociacích. Sdíleli specifický smysl pro akční situační komedii, v níž se nečekané zvraty vrší díky fantastickým postavám a jejich nadpřirozeným schopnostem, které s vehemencí uplatňují ve všední realitě obyčejných smrtelníků. Zde se do života manželů Beránkových, vědkyně a technického inovátora, zamíchají komiksoví superhrdinové, o nichž se muži v noci zdálo. Jejich zhmotnění je neblahým důsledkem experimentování s odstraňováním nežádoucích snů, kterému se paní docentka neúnavně věnuje i doma. Nezaujmou tu jen krkolomné zápletky a zjevná radost ze hry s excentrickými nápady, triky a gagy, diváci se stejně tak bavili satirickými narážkami na ambice tehdejší totality poroučet nejen větru a dešti, ale i lidským snům a představivosti.