Dítě člověka
Nejen komické, ale i dramatické a tragické polohy má příběh vesnického chlapce, zamilovaného do mnohem starší dívky. Ta ho z žertu označí za svého malého snoubence, slíbí mu lásku a věrnost. Netuší, nakolik vážně chlapec přijme její slova a co zažije, když zjistí, že má skutečného ženicha.
Film vychází ze stejnojmenného románu Janise Klidzejse a vypráví o dospívání Bonifacijse, který se zamiluje do starší dívky. Ta ho z žertu začne brát jako "svého malého ženicha" a slibuje mu lásku a věrnost. Malý venkovan se vžije do vysněné role. Komická situace však nepostrádá ani dramatické a tragické zvraty. Dívka se totiž vdává za svého skutečného snoubence. Děj se odehrává před válkou ve svébytné přírodní lokalitě Latgale. Žijí tu hluboce věřící lidé, kteří ctí tradice a své písně. Film získal řadu domácích a festivalových cen.