Dogville
Krásná Grace se mezi počestnými občany městečka Dogville přesvědčí o pravdivosti lidového rčení "Pro dobrotu na žebrotu".
Ospalý život někdejšího hornického městečka Dogville, jehož obyvatelé čelí útrapám hospodářské krize 30. let, rozvíří dramatický příchod mladé cizinky. Krásnou Grace pronásledují gangsteři a Tom Hanson, který se s ní setká první, jí nabídne úkryt. Poněvadž Tom je místní morální autoritou, odhlasují jeho spoluobčané, že Grace může nějaký čas zůstat, a dívka jim za to nabídne své služby. Ač její nabídku zpočátku z ostychu málokdo využívá, později, když se ukáže, že Grace hledá policie, se místní občané osmělí a začnou od dívky vyžadovat stále více práce jako odměnu za riziko, jež podstupují. Mladá žena, z níž se postupně stává služka a poté, co se pokusí o útěk, dokonce otrokyně, tak poznává na vlastní kůži, jak relativní je slušnost a poctivost těchto bohabojných lidí. Nikdo z nich ovšem netuší, jaké tajemství se za jejím útěkem před gangstery skrývá. Lars von Trier se inspiroval podle vlastních slov songem Pirate Jenny z Brechtovy Žebrácké opery. Stylizace typická pro divadlo Bertolta Brechta je jedním ze stavebních kamenů jeho diskutovaného, ale pozoruhodného filmu, který patřil k největším zážitkům letošního festivalu v Cannes, třebaže odešel bez ceny.