Tři příběhy (Adam a Eva, Matka, Otec) exponují tragickou situaci okupovaného Běloruska, kde se střetl teror okupantů a Moskvou řízených partyzánských uskupení. Dezorientovaná populace se snažila přežít. Někdo kolaboroval, někdo kladl odpor, někdo dezertoval a někdo zvolil izolaci. Iluzi poklidné všední existence narušovaly krvavé masakry ve městech i na samotách. Do krutých konfrontací byly vtahovány ženy i děti. Cyničtí a protřelí válečníci verbovali nerozvážné mladé nadšence. Setřel se rozdíl mezi politickými a zištnými pohnutkami. Vytrácel se význam a smysl mravních mement minulosti, přítomnosti i budoucnosti. V této prověrce lidskosti obstáli jen nemnozí... Evokace šokující reality má apokalyptický rozměr, citace z bible jí však vtiskují dimenzi podobenství. Režisér mluví o „existenciálním dramatu s prvky thrilleru“.